Åpent kjøp

 

30 DAGERS ÅPENT KJØP
Hos Greencom kan du angre på kjøp innen 30 dager etter at du har fått varene levert. For å benytte deg av åpent kjøp, så gjør du følgende: 

  • Kontakt oss på support@greencom.no eller i chatten nede i høyre hjørnet. Legg ved ordrenummer på bestillingen din. Du får da tilsendt en returetikett. 

  • Produktet sendes tilbake i originalemballasjen (i samme stand som ved mottak).

  • Du får pengene tilbake 14-28 dager etter at varen er mottatt.

  • Fyll ut ferdigutfylt angrerett skjema som er vedlagt i ordrebekreftelsen på e-post. Dersom du ikke har mailen så kan du fylle det ut her: Angreskjema

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:

  • Ha original uskadet emballasje
  • Produkt i samme tilstand

Dersom man mangler original emballasje så vil det bli trukket fra 500,- inkl mva. på retur av stasjonære Greencom PCer for å dekke ny pakning av varen.

Ved retur av stasjonære PCer i forverret tilstand, så kan vi fortsatt akseptere returen, men det vil da bli trukket fra et gebyr tilsvarende verdireduksjonen på varen. 

Det er fri retur på ordre, så lenge bestillingen er blitt plukket opp. Man vil da få tilsendt en returetikett fra PostNord. Dersom sendingen ikke blir avhentet fra utleveringssted, så vil man bli belastet for tur/retur frakt:

 

Kostnader ved retur uavhentet pakke:

 

  • 199kr for frakt til kunden
  • 199kr i returkostnader

 

 

Tilbakebetaling

Kortbetaling: Greencom vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i vårt varehus. 

Klarna: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen. 

Vipps: Beløpet  vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i vårt varehus. 

Kunden står ansvarlig for å betale for frakt (så langt Greencom ikke tilbyr fri frakt). Kunden er også ansvarlig for alle returkostnader (med unntak av reklamasjon og garanti saker). 

Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt kan vi kansellere orderen, men du vil bli belastet for tur/retur kostandene. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort eller via Klarna, avhengig av din betalingsmetode.

Kostnader ved retur:

  • 199kr for frakt til kunden
  • 199kr i returkostnader

Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt kan vi kansellere orderen, men du vil bli belastet for tur/retur kostandene. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort eller via Klarna, avhengig av din betalingsmetode.

Retur

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til på din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt mot at du dekker ny frakt.

Dersom returen ikke er registrert, vil kunden bli kontaktet og vi vil da etterspørre informasjon om hvorfor ordren har blitt returnert. Hvis vi ikke mottar en tilbakemelding innen 14 dager, vil ordren bli kreditert, men betalt frakt og returkostander vil bli holdt tilbake. 

Kunden har 30 dagers åpent kjøp, på den tiden har kunden lov til å ombestemme seg og kan returnere varen tilbake igjen til oss og få pengene tilbake. Kunden må stå for returfrakten selv. Greencom tilbyr returetikett, men returfrakten må dekkes av kunden. Kunden kan også benytte seg av egne returmetoder med levering til vårt varehus.

For at returen skal aksepteres som åpent kjøp, må alt av tilbehør returneres i sin helhet (innhold i pakken står nederst i hver enkelt produktbeskrivelse) og emballasjen må være uskadd. Dersom det mangler tilbehør eller om produktet blir returnert uten original emballasje/skadd emballasje, vil ikke produktet bli akseptert som åpent kjøp. 

Les mer om våre kjøpsbetingelser

  • Garanti og reklamasjon
  • Frakt og levering

Se også: